BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 17, 2009

Pengakhiran Epilog Sebuah Ramadhan


Salam Akhir Ramadhan...

hari-hari berlalu pergi....sebulan yang dulu dinanti...kini tinggal penghujungnya...oh...begitu cepat masa berputar...sebulan yang penuh barakah ini terasa pantas be
rlalu...perginya nanti sebagai kenangan terindah...iya kenangan yang penuh rahmat, maghfirah dan pengampunan Ilahi...

aku bersyukur Tuhan...nikmat Ramadhan ini dapat kurasai lagi...namun hati ini pilu mengenangkan Ramadhan yang bakal pergi meninggalkan aku keseorangan...

Tuhan belum puas aku mengecap nikmatnya beribadat Ramadhan ini...sebulan yang berlalu aku sering alpa...beribadat tetapi leka...


hamba ini sering leka...alpa...pimpinlah hamba ini..oh Tuhan...
berikanlah rahmat, keampunan dan barakah...oh Tuhan kepada hamba lemah ini

aku insafi dosa padaMu Tuhan...dosaku pada ayah dan ibu...
berikanlah rahmat, keampunan dan barakah...oh Tuhan kepada hamba lemah ini

sempatkah akubertemu Ramadhan lagi...
sekali lagi...ooh...aku benar-benar tidak pasti...
mungkin ajal yang bakal menjemputku pulang nanti...
bertemu Robb alamin....

Wahai Allah.. yang Maha Pengasih dan Penyayang...
terimalah amalan hamba ini..
terimalah hamba ini..Ya Allah...
redhakanlah...restukanlah...









0 comments: